PIELGRZYMKA DO SANDOMIERZA 2024

W sobotni poranek 20 kwietnia 2024 roku 73 osobowa grupa parafian, a także kilka osób spoza naszej parafii, wzięło udział w pielgrzymce do Sandomierza.

Rozpoczęliśmy nasze pielgrzymowanie Eucharystią w naszym Sanktuarium, a po jej zakończeniu dwoma autokarami wyruszyliśmy w kierunku Sandomierza. Po drodze nawiedziliśmy piękną świątynię – Kolegiatę św. Marcina w Opatowie. To wyjątkowy zabytek architektury romańskiej w Polsce.

Po przyjeździe do Sandomierza skierowaliśmy się ku brzegowi Wisły, gdzie podjął nas gościnnie kapitan okrętu pan Prokop. W czasie rejsu po Wiśle bardzo ciekawie opowiadał nam historię Sandomierza rozciągającą się na przestrzeń minionych wieków.

Następnie udaliśmy się do Katedry z modlitwą. Warto wiedzieć, że nasza piekoszowska świątynia była konsekrowana w 1884 roku przez biskupa sandomierskiego Xawerego Sodkiewicza, którego ciało spoczywa w podziemiach Katedry. Przy tablicy memorialnej pomodliliśmy się w jego intencji. Nawiedziliśmy piękne muzeum diecezjalne a potem nastąpiło przejście na rynek sandomierski, znany każdemu kto kiedykolwiek oglądał serial o „Ojcu Mateuszu”.

Poczuliśmy się bardzo swojsko i z perspektywy tego rynku dane nam było podziwiać piękno tego miasta przez prawie dwie godziny czasu wolnego, który poświeciliśmy również na obiad i dobrowolne zwiedzanie.

W godzinach popołudniowych nawiedziliśmy Kościół św. Jakuba – Sanktuarium Matki Bożej Różańcowej a następnie Wąwozem Świętej Królowej Jadwigi udaliśmy się nad brzeg Wisły do autokarów. W drodze powrotnej nawiedziliśmy Kościół w Samborcu, rodzinnej parafii ks. Józefa Cichonia proboszcza parafii Jaworznia, któremu serdecznie dziękujemy za ciekawe i dowcipne opowiadania z przeszłości dotyczące jego związków w Sandomierzem. Pielgrzymkę zakończyliśmy modlitwą w Sanktuarium Matki Bożej w Sulisławicach.

Serdecznie dziękujemy Panu Bogu za cudowne chwile bycia razem w miejscach bogatych w historię i wiarę naszych przodków.

Liturgia dnia

Msze Święte

W NIEDZIELE (w roku szkolnym)
7.00, 8.30, 10.00, 11.15*, 12.30, 18.00**

W NIEDZIELE (lipiec-sierpień)
i uroczystości przypadające poza niedzielą

7.00, 8.30, 10.00, 12.00, 18.00**

W TYGODNIU:
7.00 i 18.00**

* z homilią dialogowaną dla dzieci

** w okresie jesienno-zimowym, po zmianie czasu o 17:00

Spowiedź

Codziennie 15 minut przed każdą Mszą św.,
w niedziele – w czasie Mszy św.

w I czwartek, I piątek i I sobotę miesiąca:

• rano od 6:30
  • wieczorem godzinę przed Mszą Świętą (z wyjątkiem soboty)

Kancelaria parafialna

Kancelaria parafialna czynna:
od poniedziałku do piątku przez godzinę po każdej Mszy Świętej.
W soboty, niedziele i uroczystości kancelaria nieczynna.

Zgłoszenia pogrzebu lub do chorego